...


Thursday 9 January 2014

Calon Jodohku ~

Untukmu Calon Jodohku Yang Tertulis Di Lauhul Mahfuzd

Bismillahirrahmanirahimm ...


Mungkin diriku bukanlah MATAHARI yang setiap siang menerangi bumi  
TAPI

 Aku akan mencuba menjadi CAHAYA ketika hatimu telah kelam



Mungkin diriku bukanlah BUMI yang luas yang memudahkanmu untuk bergerak
TAPI

Aku akan berusaha menjadi RUANG kosong tempat untuk mencurahkan segala rasamu



Mungkin aku bukanlah ANGIN yang mampu menyejukkanmu ketika dirimu merasa panas  
TAPI
  Aku akan berusaha menjadi KIPAS
penyejuk yang dapat engkau gunakan setiap saat engkau memerlukan



Mungkin aku bukanlah PAKAR psikologi yang dapat mentafsir fikiranmu
  TAPI
 Aku akan berusaha menjadi BUKU yang siap menampung curahan segala suka dan dukamu



Mungkin aku bukanlah HUJAN yang dapat menyirami semesta Alam..
TAPI

  Aku berusaha menjadi EMBUN yang menyegarkan jiwamu..


Duhai engkau yang masih RAHSIA..
  Aku akan tetap berusaha membahagiakanmu dengan segala kemampuanku..
bahagiamu adalah senyumku.. dukamu adalah perihku..

Untukmu Calon Jodohku Yang Tertulis Di Lauhul Mahfuzd.

No comments:

Post a Comment

Kata Kata Hikmat